l Jagtridning

Jagtridning i Roskilde Rideklub

Kom og rid jagt i det pragtfulde terræn med skove og marker omkring Ledreborg slot. Det er en gammel tradition, idet man her har redet jagter siden 1921. Jagtridning er spændende og udfordrende. Men alle kan være med blot hesten eller ponyen kan springe mindre forhindringer. En jagt varer omkring 2 – 2½ time, og man springer 25- 30 forhindringer, som ligger omkring 80 – 85 cm på de lette jagter og op til 1m på de øvrige jagter.

Jagtkalender 2023

• Søndag den 02.04.2023 - Let forårsjagt på Ledreborg.
  • Søndag den 07.05.2023 – Gjorslev Jagten. Mødested: Gjorslevvej 20, 4660 Store Heddinge
  • Søndag den 11.06.2023 - Sommerjagt på Ledreborg.
  • Søndag den 27.08.2023 - Let efterårsjagt i Bjergskoven. Mødested: Skullerupholm, Skullerupvej, Kirke Såby.
  • Søndag den 17.09.2023 - Rævehalejagt på Ledreborg med ridt efter rævehalen.
  • Lørdag den 14.10.2023 - Hubertusjagt på Ledreborg med Hubertusopløb og Hubertusfest om aftenen.

Tid: Alle jagter begynder kl. 10.00 (deltagerne skal være klar 9.45).

Pris: Det koster kr. 130,- at deltage pr. rytter/hest.

Følgefelt: Til alle jagterne er der et følgefelt, som rider efter jagtfeltet og følger den samme rute uden at springe forhindringerne. Følgefeltet er et godt alternativ for ryttere, som gerne vil have en god tur i terrænet, men som ikke vil springe.

OBS: Du deltager i jagtridning i Roskilde Rideklub på eget ansvar og egen risiko. Jagtudvalget og jagtlæggere kan ikke drages til ansvar for eventuelle uheld og skader i forbindelse med jagterne. Alle heste og ryttere skal være dækket af gyldig ansvarsforsikring.

Hvem kan deltage? + påklædning: Alle ryttere kan deltage i jagterne. Man skal ikke have rytterlicens, hestepas eller lignende for at ride jagter. Det eneste krav er, at man benytter godkendt ridehjelm. Påklædningen er hvide ridebukser og rød ridejakke. Hvis man ikke har rød ridejakke, kan man også bruge en ridejakke i en anden farve eller rød bluse.

Vil du vide mere?  Du kan finde mere information om vores jagter HER eller på Jagtens facebookgruppe HER

Du kan kontakte Jagtudvalgsformand Anders Bak Hansen

Mail: anders@roskilde-rideklub.dk