l Forsiden

PR. 1/1-2024 HAR ROSKILDE RIDEKLUB FÅET NY HJEMMESIDE, BESØG DEN HER:

Velkommen til Roskilde Rideklub

Roskilde Rideklub er en klub i rivende udvikling med fokus på både dressur, spring, jagt og breddeaktiviteter - og selvfølgelig mest af alt et godt sammenhold og fællesskab omkring vores heste og ponyer. Rideklubben holder til på Sct. Jørgensbjerggården, der ligger i dejlige, naturskønne omgivelser tæt på Boserup skov og Roskilde Fjord, og blot få minutter fra Roskilde Centrum. Vi tilbyder rideundervisning, hestepension, aktiviteter og stævner - og et godt klubmiljø for medlemmer i alle aldre.

På vores hjemmeside kan du finde praktiske informationer omkring rideklubben, vores elevskole, hestepensionen og klubbens mange aktiviteter. Se vores fantastiske sted i drone view herunder.

Lær at ride

Roskilde Rideklubs Elevskole byder dig hjertelig velkommen. Vores mål er at skabe et sted hvor der er plads til alle ryttere, hvor både nybegyndere og mere øvede ryttere kan få mulighed for at udvikle sig i en tryg og inspirerende atmosfære.

Skriv en mail til vores elevskolekoordinator Katja Skovgaard på rideskolen@roskilde-rideklub for at blive skrevet på venteliste til ridning på elevskolehold.

Læs om undervisningen i Elevskolen

Opstaldning

Roskilde Rideklub ligger på Sct. Jørgenbjerggården med direkte adgang til Boserup skov og Roskilde Fjord ad smukke naturstier - og blot få minutter fra Roskilde centrum. Alle  opstaldere skal være medlemmer af Roskilde Rideklub og skal tage del i klubarbejdet.

Vi råder over to stalde med i alt plads til 27 privatheste og har adgang til ridecenteret med 20x60 ridehus, to udendørsdressurbaner, et nybygget stort klubhus og en stor grusspringbane.

Mere om hestepension

Stævner på ROR

Roskilde Rideklub arrangerer løbende stævner og har de sidste mange år afholdt mindst to stævner om året, både i spring og dressur.

Vi sætter en stor ære i at afholde stævner og andre arrangementer, hvor den enkelte rytter - både børn, unge og voksne kan få lov til, at vise sig fra sin bedste side. Vi har altid et godt sammenhold både før, under og efter stævnerne og da det kræver mange hænder, at afholde stævner er vi netop også afhængige af alle vores medlemmer, som altid giver en hjælpende hånd med.

Læs mere om stævner og aktiviteter her

Certificering

Roskilde Rideklub er enormt stolte over at være certificeret indenfor ELEVSKOLE, SIKKERHED og BÆREDYGTIGHED. Igennem certiferingsprocessen har vi fået verificeret, at klubbens undervisning/aktivitet i elevskolen, sikkerheden på stedet og vores fokus på bæredygtighed lever op til nogle kvalitetssikrede generelle krav.

Sålades kan vi nu videreudvikle vores klub og foreningsliv velvidende om, at vores fundament er af en høj standard.