l Indmeldelse/udmeldelse

Alt om ind- og udmeldelse

Indmeldelse

Hvis ikke du er blevet skrevet op på ventelisten til et elevskolehold endnu, så skynd dig, da ventetiden pt. er op til 2 år. Du skriver dig på venteliste ved at skrive en mail til vores elevskolekoordinator på rideskolen@roskilde-rideklub.dk.

Du vil blive tilbudt et ridehold efter din prøvetime, og du skal huske, at du ikke kan starte til ridning, før du er blevet meldt ind i klubben og har betalt kontingent.

Hvis du HAR haft prøvetime og gerne vil indmeldes i Roskilde Elevskole, skal forældre være opmærksomme på følgende retningslinjer:
  • På begynderhold er det et krav, at forældre deltager aktivt i undervisningsforløbet, samt op- og afsadling.
  • Det er derfor ikke tilladt, at børn på begynderhold uden ryttermærke 1, møder op uden forældre.
  • Forældre forventes selv at trække/løbe med i undervisningen, indtil rytter og hest vurderes egnet til selvstændig ridning. Dette afhænger også af tildelte hest, og kan derfor skifte fra gang til gang.
  • Typisk skal rytterne have hjælp til og med de har bestået ryttermærke 1.
  • For at håndtere hesten og sadle op uden forældre, skal medlemmet have ryttermærke 1 og ride på et letøvet hold eller bedre.

Undervisningen i Elevskolen forudsætter medlemskab af Roskilde Rideklub. Se priser for medlemsskab og holdundervisning i Roskilde Rideklub her.

Når du skal indmelde dig selv eller dit barn i Roskilde Rideklub, skal du gøre følgende:
1. Tilmeld dig klubben her
2. Tilmeld dig holdundervisning her

Tak for tilmeldingen og velkommen til Elevskolen i Roskilde Rideklub.

Udmeldelse

Udmeldelse skal ske med løbende måned + 30 dages varsel. Udmeldingen skal ske skriftligt via e-mail til vores elevskolekoordinator på rideskolen@roskilde-rideklub.dk. Bemærk at betalt kontingent ikke tilbagebetales.